Bourání staré jídelny v LD Trutnov
Na sérii fotografií pana Petra Hrdinky si můžete prohlédnou jím zdokumentované bourání staré dřevěné jídelny. Následně pak byla zbourána i zděná kuchyně. Na vzniklém prostoru později za pomocí zaměstnanců depa vyrostla nová jídelna včetně kuchyně a zázemí jejích pracovníků.
Bourání staré jídelny
Akce - bourání staré jídelny (asi okolo roku 1980) - zleva Ing.Lukášek Rudolf (technický náměstek); Vorlický František (strojvedoucí); horní řada - Mrzena Miloslav (strojmistr); Bartoš Karel II. (strojvedoucí); Petrů Jiří (bernartický) (strojvedoucí)? (dílna); prostřední řada - Koláčný Karel (topič); Tichý František (strojvedoucí); dolní řada - Richter Reiner (strojmistr); Rut Jaroslav (topič a pomocník VB); Pilař František (strojvedoucí); Ing.Štok Jan (vedoucí provozu); Stojící - Müller Alfréd (strojvedoucí); Hrdinka Petr (strojvedoucí).
Výstavba nové střechy na topírně
V sedmdesátých letech minulého století měla budova topírny stále ještě vzhled, jaký dostala při její přestavbě a zvětšení plochy pro odstavování lokomotiv v roce 1902. Za ta léta využívání této budovy došlo bohužel i díky různým problémům s kvalitou střešní krytiny, k narušení pevnosti některých trámů nosné konstrukce střechy. A tak se dle pamětníků stalo, že se jeden z trámů někdy v roce 1978 začal nebezpečně prohýbat. Na technickém odboru vedení depa bylo rozhodnuto o výměně tohoto trámu. Za pomocí autojeřábů i kolejového jeřábu KIROW ze stavu depa bylo započato s přizvedávání střechy a snahou o uvolnění poškozeného trámu. Bohužel při této činnosti však došlo k prasknutí jiného trámu, který byl v té chvíli patrně zatížen více než doposud a celá konstrukce střechy se sesypala jak domeček z karet. Naštěstí se prý nikomu nic vážného nestalo a díky tomu, že vnitřek topírny byl vyklizen (asi se přece jenom počítalo i s touto možností) nedošlo ani k dalším škodám na zařízení. Pak již následovalo vyklízení trosek a zbytků staré střechy, aby se dalo opět využívat prostory topírny, byť pod holým nebem. Tato situace samozřejmě volala po nějakém řešení. To nakonec po vyprojektování spočívalo ve vyzdění obvodových stěn topírny a nosných pilířů střechy do větší výšky než byly doposud a na takto připravené základy střechy byla autojeřábem umístěná betonovo-ocelová žebra nové konstrukce střechy a betonové překlady. Na vrcholu střechy po celé délce byl vybudován Ačkový světlík. Při této přestavbě se také zbouraly různé přístavky včetně přístavku raportky, kanceláře strojmistrů a místnosti dozorců depa. Místo nich se vybudoval jeden dlouhý, patrový přístavek, kam se přemístily kanceláře provozního oddělení, vznikl prostor pro školní místnost a samozřejmě i nová raportka, nová kancelář strojmistrů a místnost dozorců depa.