Zpět na tendry

Tendry řady 411.1

 

Stručný popis tendru:

Čerpáno z:

  • knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
  • knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
  • knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy

 

Tendry řady 411.0 bylo možné spojovat s lokomotivami řady – 254.1 a 411.0. Tendry byly z výroby vybaveny pouze ruční brzdou. Teprve později v průběhu provozu byla na tendry spojené s lokomotivami řady 411.0 doplněna ještě jednoduchá sací brzda. Na obou bocích blíže ke stanovišti strojní čety jsou do stan vystouplé krátké plnící vodní kapsy. Přes široké a zvýšené boční stěny tendru měla strojní četa značně omezený výhled z budky na trať za jízdy lokomotivy tendrem napřed.

 

Technické údaje tendru 411.1
 
Označení do r.1918 – řada: 28 (KkStB)
Průměr kol v mm: 969
Hmotnost prázdného tendru v t: 14,7
Hmotnost tendru ve službě v t: 32,1
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: 10,7
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: 10,6
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: 10,8
Objem uhlí v m3: 7,3
Objem vody v m3: 10,7

 

Technická dokumentace:

 

Historické fotografie:

Několik fotografií z renovace tendru k lokomotivě 411.019 je možno si prohlédnou zde.