Oběhy lokomotiv v letech 1965 – 1969
Poslední informace, které ještě nebyly na tomto webu k období let 1965 až 1969 publikovány jsou oběhy lokomotiv a motorových vozů. Stejně jako v předchozích obdobích se většinou jedná o zjednodušené oběhy opsané z hlaviček jednotlivých oběhů vedených v lokomotivních grafikonech. Naštěstí pro nás se panu Davidu Rektorovi podařilo do svého archivu sehnat i několik desítek listů oběhů LD Trutnov z těchto let, které mi ochotně poskytl ke zveřejnění, za což mu tímto ještě jednou děkuji. Z údajů uvedených v obězích lze poměrně přehledně pozorovat postupný vývoj v počtech a řadách turnusovaných lokomotiv a motorových vozů, který můžeme shrnout asi takto:
V osobní dopravě na tratích z Trutnova do Hradce Králové, Svobody a Chlumce n.C. v tomto období již zcela dominuje řada 464.0. Roli doplňujících lokomotiv na těchto výkonech v roce 1966 přebírá od řady 354.7 řada 354.1. Nejvíce turnusovaných lokomotiv řady 464.0 v depu Trutnov bylo v roce 1968 a to rovných deset strojů. Počet turnusovaných lokomotiv řady 354.1 se v průměru pohyboval až do roku 1968 v počtu čtyř strojů a ke konci roku 1969 byly tyto lokomotivy již zcela nahrazeny motorovými vozy M286.0. Osobní vozbu na lokálních tratích z Trutnova do Teplic n.M. a Žacléře stabilně zajišťovaly motorové vozy řady M131.1. Jejich turnusová potřeba v tomto období stoupla o jeden motorový vůz na celkový počet šesti motoráčků. S tím došlo i k rozšíření působnosti této řady na hlavní tratě a to především v těch časových polohách, kdy je menší vytíženost osobních vlaků.
V nákladní dopravě je stále nejpočetnější turnusovanou lokomotivní řadou řada 434.2 a to i přes tři a půl leté nasazení tří výkonnějších lokomotiv řady 534.03. Jednalo se v tomto směru o poslední období dominance řady 434.2, protože v roce 1969 se v Trutnově objevují první lokomotivy řady 556.0, kterým výkonově řada 434.2 nemohla konkurovat. Štokry začínají na nákladních vlacích na rameni Trutnov – Lubawka (PKP). Stejně jako řada 434.2 je na tom i řada 423.0 nasazená na trati z Trutnova do Teplic n.M. Dlouhodobě se zde lokomotivy této řady osvědčily ale s postupně se zvyšující motorizací našich tratí se i do Trutnova dostávají lokomotivy řady T444.0, které výkony na této trati v roce 1969 od parních lokomotiv přebírají. Na začátku období byla ještě na posunu v depu turnusovaná řada 422.0, která byla záhy nahrazena řadou 434.1. Tyto lokomotivy si na topírenském posunu dlouho nezašibovaly a s koncem období se zde již natrvalo zabydlela motorová náhrada v podobě mašinky řady T212.0.
Na strojových stanicích kromě strojové stanice Žacléř, byla situace v tomto období poměrně stabilizovaná. Žacléřská strojovka, se v posledních letech stávala stále méně a méně rentabilní s proto byla k novému GVD v roce 1967 zrušena a její výkony včetně lokomotivy a personálu byly převedeny pod depo Trutnov. Ve strojových stanicích Jilemnice a Vrchlabí byly zároveň se zavedením nového GVD v roce 1968 nahrazeny lokomotivy řady 423.0 řadou 434.2.