Tendry řady 821.0
Stručný popis tendru:
Čerpáno z:
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
- knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy
- knihy ČESKÁ STAVBA PARNÍCH LOKOMOTIV I. autora Ing.Karla Zeithammera
Tendry řady 821.0 bylo možné spojovat s poměrně velkým počtem lokomotivních řad – 264.0; 264.1; 265.0; 275.0; 334.1; 354.6; 354.7; 354.9; 364.0; 365.0; 365.3; 375.0; 414.2; 434.0; 434.1; 434.2; 455.1; 523.0; 524.0; 524.2; 524.3 a 534.0. Po úpravě podlahy bylo možné spojit tyto tendry i s lokomotivami bez mechanického přikladače řad – 386.0; 387.0; 475.1; 486.0; 486.1; 498.0 a 534.03. V depu Trutnov byly tyto tendry spojeny s lokomotivami řad 434.2.
Nejstarším čtyřnápravovým tendrem Goldsdorfovy konstrukce u ČSD byla dřívější řada 86. Prvních 12 kusů se zkráceným uhlákem (9 m3) zůstalo po roce 1918 v Rakousku. ČSD převzaly tendry s prodlouženými uhláky 10,9 m3) od čísla 13 a přeznačily je na řadu 821.0. Byly elegantní a měli dva dvounáprovové podvozky.
Technické údaje tendru 821.0 | |
Označení do roku 1918 – řada: | 86 |
Průměr kol v mm: | 995 |
Hmotnost prázdného tendru v t: | 22,9 |
Hmotnost tendru ve službě v t: | 52,6 |
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: | 13,6 |
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: | 13,6 |
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: | 12,7 |
Nápravové tlaky 4. dvojkolí v Mp: | 12,7 |
Objem uhlí v m3: | 10,9 |
Objem vody v m3: | 21 |
Technická dokumentace:
Historické fotografie:
Tyto typy tendrů mohou být zachyceny na fotografiích lokomotiv různých řad se kterými byly spojovány. V knize ČESKÁ STAVBA PARNÍCH LOKOMOTIV I. autora Ing.Karla Zeithammera jsou fotografie tohoto tendru spojeného s lokomotivami řady kkStB 210, které po roce 1918 ČSD nepřevzaly.