Zpět na tendry

Tendry řady 414.0

 

Stručný popis tendru:

Čerpáno z:

  • knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
  • knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
  • knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy

 

Tendry řady 414.0 bylo možné spojovat s poměrně velkým počtem lokomotivních řad – 264.0; 264.1265.0; 275.0; 334.1; 354.6; 354.7354.9; 364.0; 365.0; 365.3375.0; 414.2; 434.0; 434.1; 434.2; 455.1; 523.0; 524.0; 524.2; 524.3 a 534.0. Po úpravě podlahy bylo možné spojit tyto tendry i s lokomotivami bez mechanického přikladače řad – 386.0; 387.0; 475.1; 486.0; 486.1; 498.0 a 534.03. V depu Trutnov je evidováno spojení této řady tendru s lokomotivami řad 334.1; 354.7434.1 a 434.2.

Tendry byly z výroby vybaveny jednoduchou sací brzdou. Tato řada tendru je již konstruována s užším uhlákem, který je vsazen do širší vodní vany. Přečnívající boční části vany jsou na obou stranách zakryty plechovým víkem a po jeho odklopení lze doplňovat vodu do vany po takřka celé délce tendru a tudíž není potřeba najíždět k vodnímu jeřábu až zase tolik přesně. Díky užšímu uhláku a nižší vodní vaně vznikl podél boku pro strojní četu podstatně lepší výhled na trať za jízdy lokomotivy tendrem napřed, než tomu bylo u tendrů předchozích řad.

 

Technické údaje tendru 414.0
 
Označení do r.1918 – řada: 76 (KkStB)
Průměr kol v mm: 995
Hmotnost prázdného tendru v t: 15,3
Hmotnost tendru ve službě v t: 36,5
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: 12,2
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: 12,2
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: 12,1
Objem uhlí v m3: 7,2
Objem vody v m3: 14,2

 

Technická dokumentace: 

 

Historické fotografie:

Dnes již lze pravděpodobně tento tendr spatřit pouze na fotografii některé z parních lokomotiv řad uvedených výše pokud by k ní byl připojen.