Tendry řady 414.0
Stručný popis tendru:
Čerpáno z:
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
- knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy
Tendry řady 414.0 bylo možné spojovat s poměrně velkým počtem lokomotivních řad – 264.0; 264.1; 265.0; 275.0; 334.1; 354.6; 354.7; 354.9; 364.0; 365.0; 365.3; 375.0; 414.2; 434.0; 434.1; 434.2; 455.1; 523.0; 524.0; 524.2; 524.3 a 534.0. Po úpravě podlahy bylo možné spojit tyto tendry i s lokomotivami bez mechanického přikladače řad – 386.0; 387.0; 475.1; 486.0; 486.1; 498.0 a 534.03. V depu Trutnov je evidováno spojení této řady tendru s lokomotivami řad 334.1; 354.7; 434.1 a 434.2.
Tendry byly z výroby vybaveny jednoduchou sací brzdou. Tato řada tendru je již konstruována s užším uhlákem, který je vsazen do širší vodní vany. Přečnívající boční části vany jsou na obou stranách zakryty plechovým víkem a po jeho odklopení lze doplňovat vodu do vany po takřka celé délce tendru a tudíž není potřeba najíždět k vodnímu jeřábu až zase tolik přesně. Díky užšímu uhláku a nižší vodní vaně vznikl podél boku pro strojní četu podstatně lepší výhled na trať za jízdy lokomotivy tendrem napřed, než tomu bylo u tendrů předchozích řad.
Technické údaje tendru 414.0
|
|
Označení do r.1918 – řada: | 76 (KkStB) |
Průměr kol v mm: | 995 |
Hmotnost prázdného tendru v t: | 15,3 |
Hmotnost tendru ve službě v t: | 36,5 |
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: | 12,2 |
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: | 12,2 |
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: | 12,1 |
Objem uhlí v m3: | 7,2 |
Objem vody v m3: | 14,2 |
Technická dokumentace:
Historické fotografie:
Dnes již lze pravděpodobně tento tendr spatřit pouze na fotografii některé z parních lokomotiv řad uvedených výše pokud by k ní byl připojen.