Doplnění dalších dat do vozidlové databáze
V průběhu tohoto měsíce byly přidány do vozidlových databází další dochované údaje za období od 1.1.1970 do 31.12.1974. Jak již bylo avizováno při předchozí aktualizaci databáze neobsahují již tato data údaje o nasazovaných strojvedoucích. Nové údaje se tedy týkají parních lokomotiv, motorových lokomotiv a motorových vozů.
V nově přidaném období lze vysledovat následující změny v nasazení a dislokaci vozidel. V osobní dopravě v roce 1971 převzaly kompletní vozbu vlaků na ramenech z Trutnova do Hradce Králové, Svobody n,Úp a Chlumce n.C. přes Starou Paku zánovní motorové vozy řad M 296.1 a M 296.2 a nahradily na těchto výkonech parní lokomotivy řady 354.1 a 464.0 a své starší sesterské vozy M 286.0. Do poloviny roku 1971 opustily depo Trutnov motorové vozy řady M 286.0, do konce roku lokomotivy řady 354.1 a větší část parních lokomotiv řady 464.0. Poslední lokomotiva řady 464.050 odešla v polovině roku 1973. Na lokálních tratích zůstával stav v zásadě nezměněn, pouze se mírným navyšováním rozsahu dopravy zvýšil stav motorových vozů řady M 131.1 o tři vozy. V nákladní dopravě si na začátku tohoto období na nové prostředí zvykaly první tři parní lokomotivy řady 556.0 a jejich počet se do konce roku 1971 zvýšil na 14 lokomotiv a koncem prosince 1974 již činil 20 lokomotiv. V této souvislosti klesalo využití parních lokomotiv řady 434.2 a tak se jejich stav, který na začátku období činil 21 lokomotiv snížil na konci období na 9 lokomotiv. Na vedlejších tratích se definitivně zabydlely motorové lokomotivy řady T 444.0 a T 444.02 a proto řada parních lokomotiv 423.0 v roce 1970 definitivně ukončila své působení v depu Trutnov. Před koncem roku 1973 se s aktivní službou na staničních posunech a na posunu v depu rozloučila i poslední zástupkyně řady 434.1 a byla stejně jako její sestřičky nahrazena dalšími, z jiných dep pře dislokovanými motorovými lokomotivami řady T 444.0. Jestliže bylo na začátku období v depu Trutnov dislokováno deset řad hnacích vozidel, tak na jeho konci se tento počet snížil na sedm řad hnacích vozidel.