Tendry řady 313.1
Stručný popis tendru:
Čerpáno z:
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
- knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy
Tendry řady 313.1 bylo možné spojovat s lokomotivami řady 264.2; 264.3; 334.2; 344.0; 344.1; 344.2 a 344.3. V depu Trutnov byly tyto tendry spojeny s některými lokomotivami řady 344.0 a 344.1.
Tendry této řady měly nízké boční stěny. Krátké plnící vodní kapsy způsobovaly problémy při najíždějí k vodním jeřábům. Přes široké boční stěny tendru měla strojní četa omezený výhled z budky na trať za jízdy lokomotivy tendrem napřed.
Technické údaje tendru 313.1 | 01 | 02 – 17 | 18 – 57 | 58 – 66 |
Označení do r.1918 – řada: | 72 (KkStB) | |||
Průměr kol v mm: | 995 | |||
Hmotnost prázdného tendru v t: | 12,9 | 14,2 | 13,2 | 13,5 |
Hmotnost tendru ve službě v t: | 32,1 | 33,1 | 32,6 | 32,1 |
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: | 11 | 11 | 10,8 | 10,7 |
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: | 10,7 | 11,1 | 10,9 | 10,7 |
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: | 10,4 | 11 | 10,9 | 10,7 |
Objem uhlí v m3: | 6 | |||
Objem vody v m3: | 13,5 | 13,5 | 13,5 | 13,2 |
Technická dokumentace:
Historické fotografie:
Snad jedině na fotografiích společně s parní lokomotivou řady 344.0.